Etykiety wysyłkowe cz. I

Etykiety wysyłkowe

Magento zapewnia dość wysoki poziom integracji z głównymi przewoźnikami, co daje Ci dostęp do systemów wysyłkowych przewoźników w celu śledzenia zamówień, tworzenia etykiet wysyłkowych i nie tylko. Etykiety wysyłkowe można tworzyć dla zwykłych przesyłek i produktów z autoryzacją zwrotu towaru. Oprócz informacji dostarczonych przez przewoźnika, etykieta zawiera również numer zamówienia Magento, numer paczki i całkowitą ilość paczek dla przesyłki Magento.

 

Praca w etykietami

Etykiety wysyłkowe mogą być tworzone podczas tworzenia przesyłki lub w późniejszym czasie. Etykiety wysyłkowe są przechowywane w formacie PDF i mogą być pobrane na komputer.

Krok 1: Administrator przesyła żądanie etykiety wysyłkowej
Administrator sklepu uzupełnia informacje niezbędne do wygenerowania etykiet i przesyła żądanie.

Krok 2: Prośba wysłana do przewoźnika
Magento kontaktuje się z przewoźnikiem i tworzy zamówienie w systemie przewoźnika. Dla każdej wysyłanej paczki tworzone jest oddzielne zamówienie.

Krok 3: Przewoźnik wysyła etykietę i numer śledzenia
Przewoźnik wysyła etykietę wysyłkową i numer śledzenia przesyłki.

Pojedyncza przesyłka z wieloma paczkami otrzyma wiele etykiet wysyłkowych.
Jeśli wielokrotnie wygenerujesz te same etykiety wysyłkowe, oryginalne numery śledzenia będą zachowane.

W przypadku zwracanych produktów z numerami RMA stare numery śledzenia są zastępowane nowymi.

Krok 4: Administrator pobiera i drukuje etykietę
Po wygenerowaniu etykiety wysyłkowej nowa przesyłka jest zapisywana i można wydrukować etykietę. Jeśli nie można utworzyć etykiety wysyłkowej z powodu problemów z połączeniem lub z innego powodu, przesyłka nie zostanie utworzona. W zależności od ustawień przeglądarki plik PDF można otworzyć i wydrukować. Każda etykieta pojawia się na osobnej stronie w pliku PDF.

W kolejnym wpisie zajmiemy się konfiguracją oraz tworzeniem nowych etykiet wysyłkowych…