Etykiety wysyłkowe cz. II

Konfigurowanie etykiet wysyłkowych

Poniżej przedstawione ustawienia należy wprowadzić na poziomie produktu, a także w konfiguracji każdego przewoźnika, z którego usług korzystasz w celu  wydrukowania etykiet. Aby drukować etykiety, wszyscy przewoźnicy wymagają, aby Twoje konto było aktywne. Następnie dokończ konfigurację w swoim sklepie dla każdego przewoźnika, którego planujesz używać.

 

Krok 1: Sprawdź kraj produkcji

Kraj produkcji jest wymagany w przypadku wszystkich produktów wysyłanych za granicę przez USPS i FedEx.

Na pasku bocznym, będąc zalogowanym jako administrator, przejdź do Katalog -> Produkty.
Zaktualizuj wpis dotyczący etykiety wysyłkowej, korzystając z jednej z następujących metod:

Metoda 1. Zaktualizuj pojedynczy produkt

  • W tabelce znajdź produkt do aktualizacji i otwórz go w trybie edycji.
  • W sekcji Ustawienia zaawansowane w lewym panelu wybierz opcję Ustawienia automatyczne.
  • W razie potrzeby zaktualizuj kraj produkcji.
  • Kliknij Zapisz.

Metoda 2: Zaktualizuj wiele produktów

W tabelce zaznacz pole wyboru dla każdego produktu, który chcesz zaktualizować.
Na przykład wszystkie produkty wytwarzane w Japonii.

Ustaw kontrolkę Akcje na Aktualizuj atrybuty i kliknij Prześlij.
W formularzu Aktualizuj atrybuty znajdź pole Kraj produkcji i zaznacz pole wyboru Zmień. Następnie wybierz kraj.

Kliknij Zapisz.

 

Krok 2: Sprawdź kraj produkcji

Na pasku bocznym, będąc zalogowanym jako administrator, przejdź do sekcji Sklepy -> Ustawienia -> Konfiguracja.
W lewym panelu rozwiń Sprzedaż i wybierz Ustawienia wysyłki.
Rozwiń sekcję Pochodzenie i sprawdź, czy następujące pola są wypełnione:

Ulica – Adres miejsca, z którego wysyłane są przesyłki. Może to być lokalizacja Twojej firmy lub magazynu. To pole jest wymagane w przypadku etykiet wysyłkowych.
Adres ulicy – wszelkie dodatkowe informacje adresowe, takie jak numer piętra itp. Zdecydowanie zalecam skorzystanie z tego pola.

W sekcji Sprzedaż w lewym panelu wybierz Metody dostawy.

W przypadku USPS rozwiń sekcję USPS i sprawdź, czy następujące pola są wypełnione:

URL bezpiecznej bramki – Magento automatycznie wprowadza adres URL bramy.
Hasło – hasło jest dostarczane przez USPS i zapewnia dostęp do ich systemu za pośrednictwem usług internetowych.
Długość, Szerokość, Wysokość, Obwód – Domyślne wymiary paczki. Aby te pola były widoczne, ustaw Rozmiar na Duży.

W przypadku FedEx, rozwiń sekcję FedEx i sprawdź, czy następujące pola są wypełnione:

Numer metryczny
Klucz
Hasło

Wyżej wymienione informacje są dostarczane przez przewoźnika i są wymagane, aby uzyskać dostęp do jego systemu.

W lewym panelu rozwiń Ogólne i wybierz Ogólne poniżej.

Rozwiń rozszerzenia w sekcji Informacje o sklepie i sprawdź, czy następujące pola są wypełnione:

Nazwa sklepu – nazwa sklepu lub widok sklepu.
Telefon kontaktowy sklepu – numer telefonu głównej osoby kontaktowej dla sklepu lub widoku sklepu.
Kraj – kraj, w którym znajduje się Twój sklep.
Numer VAT – jeśli dotyczy, numer VAT Twojego sklepu. (Niewymagane w przypadku sklepów w USA)

Jeśli masz kilka sklepów, a informacje kontaktowe różnią się od domyślnych, ustaw widok sklepu dla każdego osobno i sprawdź, czy informacje są kompletne.
Jeśli brakuje kluczowych informacji, podczas próby wydrukowania etykiet pojawi się błąd.

Na końcu kliknij Zapisz.