Narzędzie do analizy witryny (SWAT) to oprogramowanie, które zapewni Ci całodobowe monitorowanie wydajności sklepu Magento. Dzięki temu narzędziu uzyskasz raporty i zalecenia w czasie rzeczywistym oraz bezpieczeństwo i funkcjonalność Magento Commerce Cloud. SWAT udostępnia pulpit nawigacyjny i raporty z informacjami o systemie i zaleceniami opartymi na tzw. dobrych praktykach. Dzięki temu oprogramowaniu szybko i skutecznie rozwiążesz wykryte problemy.
Usługa jest dostępna w trybie produkcyjnym dla administratorów z właściwie przypisanymi rolami użytkowników.
O rolach użytkowników pisałem w jednym z poprzednich wpisów.
Krok 1. Weryfikacja uprawnień.
Sprawdź, czy administrator ma uprawnienia dostępu do SWAT.
Dostęp do SWAT jest domyślnie przypisywany dowolnej roli administratora z dostępem do wszystkich zasobów.
W przypadku administratorów z rolami niestandardowymi, przypisz uprawnienia dostępu do zasobu roli narzędzia do analizy SWAT System Insights w całej witrynie.
W razie potrzeby powiadom wszystkich użytkowników, którym przypisano rolę niestandardową, aby wylogowali się z konta administratora i zalogowali się ponownie.
Krok 2. Logowanie na SWAT
Na pasku bocznym przejdź do pozycji Raporty -> Informacje o systemie (System Insights) -> Narzędzie do analizy witryny (Site-Wide-Analysis Tool.)
Przeczytaj Warunki użytkowania narzędzia SWAT i kliknij Akceptuj, aby kontynuować.
Każdy użytkownik jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu sesji. Ten krok jest wymagany dla każdej nowo-zalogowanej sesji.
U góry pulpitu nawigacyjnego kliknij na zakładkę, którą chcesz wyświetlić.
Krok 3. Generowanie raportu
W prawym górnym rogu panelu kliknij Generuj raport.
Zaznacz pole wyboru dla każdego ustawienia typu i priorytetu, które chcesz uwzględnić w raporcie.
Kliknij Generuj raport.
Pulpit nawigacyjny (Dashboard) – Pokazuje stan systemu z bieżącymi powiadomieniami i zaleceniami według priorytetu.
Informacje (Information) – Zawiera informacje kontaktowe klientów i podsumowanie aktualnych zgłoszeń, ze szczegółowymi informacjami o każdym zainstalowanym produkcie Magento.
Zalecenia (Recommendations) – Zawiera zalecenia oparte na sprawdzonych metodach rozwiązywania problemów wykrytych w systemie.
Wyjątki (Exceptions) – Zawiera listę błędów generowanych przez serwer, które są spowodowane nietypowymi warunkami bez znanego rozwiązania.
Rozszerzenia (Extensions) – Wyświetla wszystkie rozszerzenia zainstalowane w Twoim Magento.
Przerwy w działaniu (Outages) – Zawiera szczegółowe informacje o wcześniejszych awariach z opcją pobierania aktualnych danych.