Panel sprzedaży – omówienie

Panel sprzedaży w Magento 2

Logując się do panelu administracyjnego po lewej stronie masz dostęp do szeregu funkcji, takich jak na przykład Sprzedaż. Przejdź do Sprzedaży a następnie wybierz pierwszy moduł czyli Sprzedaż. To tutaj masz dostęp do jednej z najważniejszych dla Ciebie informacji, czyli kto ile i za ile kupił towar od Ciebie. W tym miejscu znajdziesz tak ważne informacje, jak kto ( z Imienia i Nazwiska ) kupił towar, numer faktury przyporządkowany dla każdego zakupu, numer zamówienia,  datę zakupu, łączna suma zakupów, stan (czyli informacja czy proces zakupu już został sfinalizowany).

Kliknij Zobacz.

Analiza modułu sprzedaży

W tym miejscu masz dostęp do podglądu zamówienia.
Po lewej mamy zakładkę Informacje gdzie znajdują się ogólne informacje na temat zamówienia, takie jak dane klienta, adres wysyłki, metoda wysyłki i płatności czy adres rozliczeniowy.

Kolejna zakładka to faktury.
Tu znajdziesz faktury/ę przyporządkowaną do klienta. W zakładce faktury korygujące znajdziesz lub wygenerujesz fakturę korygującą jeśli klient o nią poprosił.

Zakładka dostawy jak sama nazwa wskazuje dotyczy informacji na temat dostawy.

Ostatnia zakładka to historia komentarzy. W tym miejscu zobaczysz całą historię zmian związanych z klientem
jak np. wystawienia faktury, wysłanie przedmiotu itp.

Kliknij znów w Sprzedaż w panelu admina i wybierz Faktury.
W tym miejscu znajdziesz listę wszystkich faktur wraz ze wszystkimi szczegółami. To z tego miejsca możesz wysłać e-maila z fakturą jednym kliknięciem. Tutak możesz także dodać komentarz do faktury i poinformować o tym komentarzu klienta za pomocą e-maila. Możesz również edytować dane i robić dowolne poprawki typu literówki itp.

Z zakładce Dostawy masz dostęp do każdego klienta, do którego będzie wysłany przedmiot.  Lista dostaw jest ponumerowana oraz ma przypisany numer zamówienia.  W tym miejscu łatwo odnajdziesz klienta właśnie po numerze zamówienia lub dostawy.

W zakładce Faktury korygujące masz dostęp do wszystkich faktur korygujących.

Kolejna zakładka to Umowy rozliczeniowe.
Zawiera ona wszystkie umowy rozliczeniowe pomiędzy Twoim sklepem a jego klientami. Administrator sklepu może filtrować rekordy według informacji o kliencie lub umowie rozliczeniowej, w tym identyfikatorze referencyjnym umowy, statusie i dacie utworzenia. Każdy rekord zawiera ogólne informacje o umowie fakturowania i wszystkich zamówieniach sprzedaży, w których została wykorzystana jako metoda płatności. Administrator sklepu może przeglądać, anulować lub usuwać umowy rozliczeniowe klienta. Anulowaną umowę rozliczeniową może usunąć tylko administrator sklepu.

Transakcje.
Lista transakcji zawiera listę wszystkich operacji płatniczych, które miały miejsce między Twoim sklepem a systemem płatności, i zapewnia dostęp do bardziej szczegółowych informacji.

Porzucone koszyki.

W tym miejscu odnajdziesz klientów, którzy z jakiegoś powodu zrezygnowali z zakupu na Twoje stronie. Za pomocą modułu Marketing -> Porzucone koszyki możesz dowiedzieć się więcej szczegółowych informacji i spróbować nakłonić klienta do zakupu proponując mu zniżkę 10% na zakup jeśli sfinalizuje zakup. Możesz go poinformować za pomocą e-maila, którego podał w procesie rejestracji.

 

 

 

1 komentarz do “Panel sprzedaży – omówienie”

Możliwość komentowania została wyłączona.