Katalog – Kategorie i Marki

Kategorie i Marki w Magento

Dzięki Kategoriom oraz Markom łatwiej będzie Ci zarządzać produktami. Można pokusić się nawet na stwierdzenie, że bez kategorii nie da się zarządzać sklepem.
Zaloguj się do panelu administratora i po lewej stronie wybierz odpowiednio: Katalog -> Kategorie

Czym są Kategorie?

Zanim dodasz produkty do swojego katalogu, musisz ustalić podstawową strukturę kategorii w swoim katalogu. Każdy produkt musi być przypisany do przynajmniej jednej kategorii. Kategorie są zwykle tworzone z wyprzedzeniem, przed dodaniem produktów do katalogu. Możesz jednak również dodawać kategorie „w locie” podczas tworzenia produktu. Struktura kategorii katalogu jest odzwierciedlona w menu głównym – lub górnej nawigacji – sklepu.

Po lewej stronie mamy menu katalogu:

Dodaj kategorię bazową – Tworzy nową kategorię główną.
Dodaj podkategorię – Dodaje podkategorię poniżej bieżącej kategorii lub podkategorii.
Zwiń wszystko|Rozwiń wszystko – Zwija lub rozwija drzewo kategorii.

Właściwości katalogu

Zaznacz kategorię domyślną/główną. Po prawej znajdziesz podstawowe ustawienia takie jak włączanie widoczności katalogu,
uwzględnienie katalogu dla użytkowników PC/Desktop czy smartfona, a także nazwa samej kategorii.
Reszta opcji jest dość zbliżona, a opisałem są w tym wpisie więc nie ma sensu się powtarzać.

Dobre praktyki przy tworzeniu struktury

Struktura katalogu

Struktura kategorii w menu głównym może mieć wpływ na doświadczenie i zachowania konsumenckie klienta. Najlepszą praktyką jest zwykle zidentyfikowanie jednej nadrzędnej kategorii najwyższego poziomu i unikanie innych kategorii o tej samej nazwie. Na przykład zamiast mieć wiele kategorii „Kobiety” zorganizowanych w różnych działach, takich jak Odzież / Kobiety, Buty / Kobieta, Kapelusze / Kobiety. Bardziej wydajne będzie utworzenie nadrzędnej kategorii Kobiety najwyższego poziomu, a następnie utworzenie podkategorii w razie potrzeby poniżej. Wszystko powinno być  spójne ze strukturą kategorii i używaj tego samego podejścia do wszystkich typów produktów w swoim katalogu.

Złote zasady

Rozważ następującą rzecz. Konfigurowanie wyświetlania podobnych pozycji na stronie katalogu poprzez konfigurowania np.  kryteriów wyszukiwania należy wziąć pod uwagę strukturę kategorii i dostępne wartości atrybutów. Na przykład, jeśli określisz „polo” jako kategorię nadrzędną, wyniki mogą obejmować produkty dla osób mieszanych i nieodpowiednie dla wieku. Jednak gdybyś dopasował określoną podkategorię koszulek polo, wyniki byłyby węższe i prawdopodobnie byłyby atrakcyjne dla określonego klienta – zwłaszcza w połączeniu z innymi wartościami atrybutów, które są skierowane do konkretnego klienta. Weź pod uwagę liczbę produktów, które należy przefiltrować i pobrać podczas odwoływania się do określonej ścieżki kategorii. Różnica w wynikach może być naprawdę ogromna. Rozważ różne wyniki zwracane przez następujące ścieżki kategorii:

[Kategoria: Wszystkie produkty / Koszule / Dzień Ojca / Koszulki polo / Wyprzedaż]
[Ścieżka kategorii: Mężczyźni / Koszule / Koszulki polo]
[Kategoria podrzędna: koszulki polo]

Ważne jest, aby jasno zdefiniować relacje w kategoriach, a także takie jak kategoria nadrzędna, podkategoria, ścieżka kategorii oraz wszelkie powiązane słowa kluczowe i atrybuty, takie jak dostępność, cena sprzedaży, marka, rozmiar i kolor.