Magento Commerce Vs Open Source

Wersje Magento

Magento ma teraz trzy wersje swojego podstawowego produktu. Nazwy zmieniły się w ciągu ostatnich kilku lat, więc dwa produkty, które być może znaliście jako „Magento Enterprise Edition” i „Magento Community Edition”, są teraz nazywane odpowiednio „Magento Commerce” i „Magento Open Source”. Trzecim produktem, który jest zupełnie nowy dla Magento 2 jest „Magento Commerce Cloud”.
Można dostrzec, że w przypadku tych trzech wersji jest wiele nieporozumień. Szczerze mówiąc, przy tak złożonym oprogramowaniu jak Magento nawet ekspertom od platform trudno jest zapamiętać wszystkie drobne różnice między nimi.
Pod względem licencjonowania główna różnica między Open Source, Magento Commerce i Magento Commerce Cloud jest dość prosta. Open Source to niehostowana platforma eCommerce, którą można pobrać za darmo i hostować samodzielnie na serwerze za pośrednictwem AWS itp. Zestaw funkcji jest nieco ograniczony, ponieważ jest to opcja bezpłatna. Magento wprowadza więcej funkcji do swojego flagowego produktu: Magento Commerce, który można kupić jako standardową ofertę Magento Commerce lub jako Magento Commerce Cloud, który jest hostowany przez samo Magento na ich chmurze AWS.

Funkcje Magento Commerce

Elastic Search

Domyślne wyszukiwanie Magento w wersji Open Source nie jest dopracowane. Elasticsearch to najlepsza w swojej klasie funkcja wyszukiwania typu open source, która znacznie usprawni wyszukiwanie w Magento. Jest używany przez wiele dużych firm programistycznych i zapewnia znacznie lepsze wrażenia z wyszukiwania w Magento Commerce i Magento Commerce Cloud.
W poprzednich wpisach wspominałem, jak można zainstalować Elasticsearch za pomocą composera.Zrób to  wpisując po prostu komendę composer require smile/elasticsuite

 

Moduł B2B

Ten moduł to w rzeczywistości kilka funkcji w jednym, a mianowicie:

Wycena (quoting)
Konta firmowe
Linie kredytowe
Listy zamówień
Ustalanie ceny / wspólny katalog

Moduł B2B pozwala na zarządzanie firmami, które mogą mieć w sobie złożone hierarchie, dzięki czemu możesz mieć jedną firmę z wieloma franczyzami zamawiającymi indywidualnie produkty. Pozwala to również na wycenę produktów, dzięki czemu możesz podać firmie wycenę, której może następnie użyć do realizacji transakcji, zamiast dzwonić i pytać o ofertę. Niektóre z innych ważnych funkcji obejmują linie kredytowe, listy zapotrzebowań na przygotowanie się do większych zakupów oraz możliwość tworzenia wspólnego katalogu z unikalnymi cenami dla firmy. W sumie zapewnia to bardzo ważną i potrzebną funkcjonalność w sklepie, a przyznam się że trudno było znaleźć podobne rozwiązania na innych platformach handlu elektronicznego.

 

Zautomatyzowane relacje produktowe

Jest to prosta, ale ważna funkcja w przypadku większych katalogów, w których nie ma możliwości ręcznego określania relacji produktów. Możesz użyć reguł w Magento, aby automatycznie przypisać produkty do produktów powiązanych, do sprzedaży dodatkowej lub sprzedaży krzyżowej.

 

Harmonogram/Planowanie zawartości

Planowanie zawartości to jedna z najbardziej przydatnych funkcji przedsiębiorstwa. Zamiast po prostu zmieniać zawartość na bieżąco, możesz faktycznie edytować zawartość, taką jak strony, produkty itp., wyświetlać zmiany w treści, aby upewnić się, że jest poprawna, i zaplanować jej opublikowanie w dowolnym momencie. Jest to niezwykle przydatne w przypadku promocji lub innych zmian, które chcesz wprowadzić w swojej stronie. Zmniejszasz również ryzyko zmiany treści i problemów z jej wyglądem.

 

Segmentacja klientów

Magento Commerce pozwala na segmentację klientów, dzięki czemu możesz personalizować lub sprzedawać im produkty w bardziej szczegółowy sposób. Jest to potężne narzędzie, które pozwala na wprowadzenie w naszym sklepie personalizacji. Ogólnie rzecz biorąc możemy automatycznie przypisywać naszych Klientów do grup, bazując na bardzo szerokim zakresie atrybutów (np. płeć, wiek, wartość transakcji, nowy klient vs powracający, czy mieszka w mieście/na wsi, itp.). Dla każdej z tych grup możemy przygotować inny wygląd sklepu, inny zestaw bannerów, reguł promocyjnych, form dostaw. To zaawansowane narzędzie, które wymaga jednak zaangażowania zespołu marketingowego.

 

Program lojalnościowy

Zamiast korzystać z programu lojalnościowego za pośrednictwem rozszerzeń firm trzecich  Magento Commerce ma wbudowany program nagród, który może uchronić Cię przed konfliktem z aplikacjami firm trzecich i dodatkowo obciążający infrastrukturę sklepu.

 

Karty podarunkowe

Karty podarunkowe są wbudowaną funkcją w Magento Commerce, podczas gdy w wersji Open Source będziesz potrzebować rozszerzenia innej firmy. To kolejny prosty przykład konsolidacji funkcji na jednej platformie w przeciwieństwie do korzystania z usług stron trzecich.

 

Wizualny handlowiec

Jest to świetne narzędzie do wizualnego zarządzania kategoriami produktów, dzięki czemu można zobaczyć, jak są one wyświetlane w formacie wizualnym, a nie tylko wyświetlać wymienione SKU. Funkcja przeciągania i upuszczania ułatwia również aktualizację kategorii.

 

Pomoc techniczna Magento

Ostatnim, ale nie mniej ważnym jest wsparcie Magento. Dzięki Open Source, jeśli napotkasz błąd lub problem z podstawowym oprogramowaniem, jesteś sam. Wsparcie Magento może pomóc w rozwiązywaniu problemów z oprogramowaniem, znacznie szybciej niż zrobiłaby to firma zewnętrzna. Na szczęście na naszym rynku są firmy, które posiadają usługi hostowania sklepów Magento wraz z usługą pomocy technicznej. Dzięki relatywnie mniejszej opłacie niż w przypadku płacenia za opcję Commerce pomogą Ci rozwiązać najważniejsze problemy związane z Twoim sklepem.