Przekierowania URL i SEO

Przekierowanie URL

Narzędzie do przekierowywania adresów URL umożliwia zmianę dowolnego adresu URL skojarzonego z produktem, kategorią lub stroną CMS. Kiedy przekierowanie działa wszystkie linki wskazujące na poprzedni adres URL są przekierowywane na nowy adres.

Aby zaktualizować przekierowanie adresów URL dla wielu lub wszystkich produktów jednocześnie, wykonaj następujące działanie:

  • na pasku bocznym przejdź do Katalog -> Produkty
  • wybierz wszystkie produkty, dla których chcesz zaktualizować przepisywanie adresów URL
  • w obszarze Operacje wybierz opcję Aktualizuj atrybuty, aby zaktualizować adres URL
  • w sekcji INFORMACJE O PRODUKTACH kliknij kartę Witryny
  • w sekcji Dodaj produkt do witryn internetowych wybierz wszystkie witryny w Twoim sklepie, dla których chcesz przywrócić przepisane adresy URL
  • gdy wszystko jest gotowe do aktualizacji, kliknij Zapisz

Rewrite/Redirect

Określenie przepisywanie (Rewrite) i przekierowanie (Redirect) są często używane zamiennie i odnoszą się do nieco innych procesów. Przepisanie adresu URL zmienia sposób wyświetlania adresu URL w przeglądarce. Przekierowanie adresu URL aktualizuje adres URL przechowywany na serwerze. Przekierowanie adresu URL może być tymczasowe lub trwałe.  Możesz użyć  przepisywania i przekierowywania adresów URL, aby ułatwić zmianę klucza adresu URL produktu, kategorii lub strony i zachować istniejące linki.

Domyślnie dla Twojego sklepu automatyczne przekierowania adresów URL są włączone , a pole wyboru Utwórz stałe przekierowanie dla starego adresu URL jest zaznaczone w polu adresu URL każdego produktu.
Gdy automatyczne przekierowania są włączone i zapiszesz kategorię, wszystkie przekierowania/przepisywania adresów URL produktów i kategorii są generowane w czasie rzeczywistym i domyślnie przechowywane w tabelach przepisywania, w tzw. rewrite tables. Może to spowodować problemy z wydajnością dla kategorii z wieloma produktami. Rozwiązaniem tego problemu jest zmiana tego ustawienia domyślnego i pominięcie generowania przepisywania adresów URL kategorii / produktów w celu zapisania kategorii. W takim przypadku przepisywanie produktu jest generowane tylko dla kanonicznego adresu URL danego produktu.

 

W następnym wpisie skupię się na najlepszych praktykach SEO. Pokażę Ci, jak zoptymalizować skep pod kątem wyszukiwarek. Robi się to poprzez dostosowywaniu treści i prezentacji witryny dzięki czemu poprawiasz sposób indeksowania stron przez wyszukiwarki.
Magento zawiera szereg funkcji wspierających Twoje ciągłe działania SEO.