Jak tworzyć i zarządzać newsletterem

Newsletter to świetne narzędzie marketingowe, ponieważ nic nie kosztuje i przedstawiają informacje dotyczące przyszłych promocji lub świątecznych rabatów w sklepie , które mogą przyciągnąć więcej klientów. Zanim zaczniesz wysyłać newsletter do swoich klientów, sprawdź kilka ustawień konfiguracyjnych w sklepie. W tym celu zaloguj się do swojego obszaru administracyjnego i przejdź do Sklepy -> Konfiguracja, następnie Klienci -> Newsletter.

 

Konfiguracja Newslettera

Dostępne są tu szablony używane w różnych sytuacjach związanych z subskrypcją i anulowaniem subskrypcji. Ale najbardziej interesujące opcje to:

Zezwól na subskrybowanie przez niezalogowanych – dzięki tej opcji każdy użytkownik będzie mógł skorzystać z subskrypcji
Wymaga potwierdzenia zaznacz tak, jeśli chcesz aby użytkownik musiał potwierdzić zapisanie się do subskrypcji
Potwierdzenie wysłania e-maila – to e-mail, jaki otrzyma osoba która dokonała subskrypcji

Zapisz teraz zmiany i jeśli Magento będzie tego wymagał usunięcia pamięci cache, zrób to.

 

Tworzenie szablonu newslettera

Aby stworzyć pierwszy szablon, musisz przejść do Marketing -> Szablony newslettera, następnie Dodaj nowy szablon

Tu musisz wypełnić pola takie jak nazwa czy temat szablonu. Wszystkie pola z gwiazdką są obowiązkowe.
Na samym dole mamy pole Style szablonu. Tu możesz poprawić wygląd szablonu poprzez edycję CSS.
Zapisz teraz zmiany.

Teraz możesz kliknąć przycisk Wstecz, aby powrócić do strony menedżera szablonów. Kliknij nowo dodany szablon z rozwijanego menu, następnie wybierz opcję Newsletter oczekujący
Zostaniesz przekierowany do kolejki, w której możesz kliknąć ikonę kalendarza, aby ustawić zakres czasu wysyłania biuletynu.

 

Raporty związane z problemami związanymi z wysyłką

Jeśli uważasz, że wystąpiły problemy z wysyłką newslettera lub Twoi klienci narzekają, że niektórzy z nich nie otrzymali wiadomości e-mail, możesz sprawdzić problemy w raporcie znajdującym się w Raporty -> Problemy z wysyłką newslettera.

Tutaj będziesz mógł zobaczyć szczegółowy raport z datą / godziną i dokładnym numerem / nazwą błędu dla wiadomości, których nie udało się wysłać.

 

I to wszystko,
możesz teraz już zarządzać Newsletterem swojego Sklepu i dostarczać swoim klientom interesujących newsów lub informacji o promocjach.