Promocje w sklepie

Jak stworzyć promocje w sklepie Magento 2

W Magento 2 istnieją dwa rodzaje reguł cenowych, których możesz użyć do stworzenia promocji. Pierwszy typ to Reguły cenowe katalogu, dzięki którym możesz ustawiać rabaty dla  produktów, zanim zostaną dodane do koszyka klienta. Drugi typ to Reguły cenowe koszyka i jest stosowany w koszyku klienta. W tym wpisie  pokażę tworzenie reguł dotyczących ceny koszyka. Jednak większość ustawień konfiguracyjnych dotyczy również Reguł cenowych katalogu.

Aby utworzyć nową regułę cenową koszyka, musisz zalogować się do obszaru administracyjnego  i przejść do Marketing →Reguły cenowe koszyka

Teraz klik na Dodaj nową regułę.
Teraz będziesz mógł skonfigurować nową regułę.

Konfiguracja reguły cenowej koszyka

Nazwa reguły – nazwa reguły (widoczne tylko dla Ciebie)
Opis – Krótki opis reguły (widoczne tylko dla Ciebie)
Aktywny– Ustaw regułę jako aktywną / nieaktywną
Witryny – wybierz widok sklepu, do którego chcesz zastosować regułę
Grupy klienta – wybierz zdefiniowane grupy klientów, które będą się kwalifikować do promocji
Kupon – w tym miejscu możesz dodać możliwość realizacji kuponu definiując wymyślony przez siebie kod kuponu
Od Do – okres, w którym promocja będzie aktywna
Priorytet – jeśli masz inne reguły dla tego samego okresu, ustaw tutaj priorytet tej reguły (niższa liczba = wyższy priorytet, gdzie 0 oznacza najwyższy)
Publiczne w kanale RSS – jeśli chcesz opublikować regułę w swoim kanale RSS, wybierz Tak.

Przejdźmy do drugiej zakładki po lewej stronie o nazwie Warunki. Tutaj możesz dodać warunki i warunki podrzędne dla reguły. Będziesz także mógł zmienić sposób sformułowania warunku itp.

Naciśnij ikonkę + i wybierz warunek dla Twojej reguły.

Zastosuj – wybierz metodę rabatu
Zniżka  – Ustaw kwotę rabatu
Zastosowano rabat na minimalną ilość – wybierz liczbę produktów, po której rabat zostanie zastosowany
Krok żniżki (kup X) – Jeśli wybrałeś typ promocji Kup X otrzymaj Y gratis, w tym miejscu możesz określić ilość produktu, który klient musi kupić, aby otrzymać Y bezpłatnie (Y = kwota rabatu, więc jeśli chcesz uruchomić promocję kup 2 otrzymaj 1 darmową, musisz wpisać 2 w tym polu i 1 jako kwotę rabatu). Możesz również użyć tego z typem rabatu procentowego ceny produktu
Zastosuj do kosztu dostawy – jeśli chcesz zastosować regułę rabatu do kosztów wysyłki, wybierz Tak
Odrzuć kolejne reguły – jeśli nie chcesz stosować innych reguł po tej, ustaw tę opcję na Tak
Darmowa dostawa – jeśli wybierzesz opcję Dla produktów spełniających kryteria  do produktów w koszyku, których dotyczy reguła, nie zostaną doliczone żadne koszty wysyłki.

Zakładka Etykiety pozwoli Ci ustalić nazwy Twoich zdefiniowanych promocji.
W zakładce Kody rabatowe ustalisz ilość kodów dostępnych, ich długość oraz rodzaj (np. kody alfanumeryczne).

Na końcu Zapisz zmiany.

 

Gratulacje,
będziesz mógł teraz wykorzystać to, czego nauczyłeś się na mojej stronie do tworzenia promocji z użyciem kodów rabatowych dla swoich klientów.

 

1 komentarz do “Promocje w sklepie”

Możliwość komentowania została wyłączona.