Zaawansowane promocje – Tier pricing

Czym jest Tier Pricing?

Tier Pricing czyli ceny poziomów lub progi cenowe  pozwalają zaoferować rabat ilościowy dla określonych grup klientów przy hurtowym zakupie produktów. To także jeden z najlepszych programów promocyjnych, który pozwala zachęcić klientów do coraz większych zakupów. Cena poziomu zostanie wyświetlona na stronie katalogu lub na stronie szczegółów produktu z krótkim komunikatem, takim jak np.: „Kup 2 za 27 zł za sztukę i zaoszczędź 19%”.

Ceny w sklepie mają pierwszeństwo od ilości najwyższej do najniższej. Dlatego jeśli masz zdefiniowaną ilość 5 i jedną ilości 10, a klient doda 5, 6, 7, 8 lub 9 pozycji do koszyka, klient otrzyma cenę z rabatem określoną dla ilości 5 sztuk. Gdy tylko klient doda dziesiątą pozycję, cena z rabatem określona dla 10 zastępuje poziom dla ilości 5 i obowiązuje cena z rabatem dla ilości 10 sztuk.

 

Jak dodać próg cenowy dla produktu

1. Otwórz produkt w trybie edycji.
2. Poniżej pola Cena kliknij opcję Ceny (zaawansowane).

W sekcji Cena poziomu (próg cenowy) kliknij Dodaj.

Jeśli tworzysz  kilka progów cenowych, kliknij Dodaj dla każdej dodatkowej pozycji, aby móc pracować na wszystkich progach równocześnie. Każda warstwa w grupie ma tę samą witrynę internetową wraz z określeniem  grupy klientów lub wspólnego katalogu, ale, co ważne,  inną ilość i cenę.

 

Skonfiguruj poziom cen

1. Jeśli Twój sklep ma wiele witryn internetowych (wersji sklepu), wybierz witrynę, do której ma zastosowanie cennik poziomu. W razie potrzeby ogranicz dostępność warstwy cenowej, wybierając grupę klientów.

2. W polu Ilość wprowadź ilość, którą należy zamówić, aby otrzymać rabat.

Metoda 1: Wprowadź cenę jako stałą kwotę

Ustaw cenę na stałą i wprowadź skorygowaną cenę za jedną sztukę

Metoda 2: Wprowadź cenę jako wartość procentową

Ustaw opcję Cena na Zniżka i wprowadź cenę z rabatem jako wartość procentową względem ceny podstawowej produktu.
Na przykład w przypadku 15-procentowego rabatu wprowadź liczbę 15. (Cena jest zapisywana z dwoma miejscami po przecinku, na przykład 15,00).

 

 

Aby dodać kolejny zestaw cen dla innej witryny internetowej lub grupy klientów, powtórz poprzednie kroki.
Po zakończeniu kliknij Gotowe, a następnie Zapisz.

2 komentarze do “Zaawansowane promocje – Tier pricing”

Możliwość komentowania została wyłączona.